China here we come!! (again) - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Stefanie Veen - WaarBenJij.nu China here we come!! (again) - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Stefanie Veen - WaarBenJij.nu

China here we come!! (again)

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

10 Februari 2014 | Nederland, Rotterdam

2014, het jaar van het paard. Het dier als symbool van de vrijheid!

Wat begon in 2013 met een weekendje Shanghai/Hangzhou, resulteert in een reis van 4 weken door het land van de Chinese Muur, eeuwen oude rijstterrassen en onze lieve vriendin Jenny!

Wat wij erg lastig vonden was dat we geen idee hadden waar we moesten beginnen. Maar al het begin is moeilijk en gelukkig konden wij wat hulplijnen inschakelen.

Wat willen wij zien?
Hong Kong, terracottaleger, panda's in Chengdu, Beijing, Shanghai, langs onze vriendin in Hangzhou, rijstterrassen, karstgebergte en ga zo nog maar even door... Kort gezegd; we zullen nog een keer terug moeten :-)

Al onze wensen op een rijtje gezet, reisgidsen doorgelezen, landkaart van China opengevouwen (om zo vast te stellen wat waar precies ligt) en plannen maar!

Wij beginnen onze reis in Hong Kong, waar wij twee dagen zullen blijven. Daarna vervolgen wij onze reis met een nachttrein naar Guillin.

In Guillin willen wij een bezoek brengen aan het Karstgebergte en een boottocht maken op de Li ri Yangshuo. Hier willen wij 3 dagen de omgeving bekijken, waarna wij het vliegtuig zullen pakken naar Chengdu.

In Chengdu gaan wij, net zoals alle andere toeristen, een bezoek brengen aan de Reuzenpanda's! Als wij de Panda's met ons bezoek hebben vereerd, pakken wij wederom het vliegtuig richting Songpan.

In Songpan willen wij graag een tocht met paarden maken door het indrukwekkende natuurgebied. Ook willen wij een bezoek brengen aan Jiuzhaiguo, dit schijnt adembenemend mooi te zijn!
Vanaf Jiuzhaiguo nemen wij het vliegtuig naar Xi'an, waar we o.a. Het Terracottaleger gaan bekijken.

Vanuit Xi'an gaan wij met sneltrein naar Beijing waar wij ongeveer 4 dagen willen spenderen, voordat wij onze reis wederom met een sneltrein voortzetten naar Shanghai.

In Shanghai is Stefanie al eerder geweest en wil zij de ervaring delen met Martin die zij in maart 2013 heeft gehad!
Na een tweedaags bezoek aan Shanghai gaan wij onze vriendin opzoeken in Hangzhou. Wij zullen daar ongeveer 5 dagen blijven en zullen o.a. een bezoek brengen aan de "yellow mountains", Limgyin tempel, westlake en al het mooie wat Hangzhou te bieden heeft!

Nu wij onze reis gepland hebben, kunnen wij vliegtickets en hotels gaan boeken! Helaas kunnen wij de treinkaartjes nog niet vastleggen...
CHINA, HERE WE COME!!!

• 12 Februari 2014 - 20:39

Wim En Gerda Van Der Veen:

Dit wordt een fantastische reis! Geniet vast van de voorbereidingen en wij gaan jullie natuurlijk volgen.

• 09 Mei 2014 - 19:41

John En Verena:

Dat wordt een mooie reis veel plezier.

• 10 Mei 2014 - 09:51

Siebe Idzinga:

Ik ga jullie zeker volgen. Het wordt vast een geweldige reis. Of, zoals een oud Chinees spreekwoord zegt: Tsja long ti fan, foo sing wo tjang. (Nou, dan weet je het wel!) Goede reis!!

• 11 Mei 2014 - 10:23

Marjon Bovenkamp:

Wat een geweldige reis om samen te ondernemen!! Wij gaan jullie volgen en zien en lezen wat jullie allemaal meemaken

• 11 Mei 2014 - 13:09

Gerda Van Der Veen:

Jullie vlucht deels gevolgd via flightaware. Zagen al dat dit voorspoedig verlopen was en dat jullie goed aangekomen waren in HongKong. Nu erg benieuwd naar jullie belevenissen!